چک فهرست اسباب کشی ترفندهای اسباب کشی آسان!

به گزارش مجله پیامک، با انجام اسباب کشی و نقل مکان به محیطی تازه، می توانیم تغییری مجذوب کننده و دلنشین در محیط زندگی خود و اعضای خانواده ایجاد کنیم. این موضوع همان قدر که مجذوب کننده است، ممکن است با دردسرهایی همراه باشد و اگر بدون برنامه ریزی و نداشتن چک فهرست اسباب کشی انجام گردد، طاقت فرسا و سخت خواهد بود.

چک فهرست اسباب کشی ترفندهای اسباب کشی آسان!

شما برای جلوگیری از پیچیدگی و آسان کردن این امر، می توانید با تهیه چک فهرست اسباب کشی مراحل کار را آنالیز نموده و مرحله به مرحله پیش روید.

در این مقاله از مجله خبرنگاران، هر نکته ای که شما باید در خصوص کارهای قبل از اثاث کشی بدانید را مطرح خواهیم کرد. شما با مطالعه این مطلب با بخش های مختلفِ چک فهرست کارهای اسباب کشی آشنا می شوید و می توانید با بهره گیری از آن، نکات مهم را به صورت اصولی بیاموزید و کار خود را پیش ببرید.

نکات کلیدی

  • چک فهرست اسباب کشی را می توان یک جدول زمان بندی 6 تا 8 هفته ای نامید.
  • قبل از بسته بندی لوازم بهتر است وسایل خود را موردآنالیز قرار داده و چیزهایی که دیگر به آن ها احتیاج ندارید را با خود به منزل تازه نبرید.
  • حتما از روی چک فهرست اسباب کشی تعداد جعبه های بسته بندی شده را قبل از بارگیری و بعد از پیاده کردن آنالیز کنید.
  • چند هفته قبل از به اسباب کشی، هیچ مواد غذایی تازهی را برای فریز کردن خریداری نکنید.
  • یخچال و فریزر را بعد از قرار دادن در مکان خود، حداقل تا 2 ساعت به برق نزنید.

تعریف چک فهرست اسباب کشی

سوال اینجاست که چک فهرست اسباب کشی چیست؟ اصلا تعجب نکنید! چک فهرست اسباب کشی چیز عجیب و خارق العاده ای نیست. چک فهرست اسباب کشی فهرستی برای نظم و ترتیب بخشیدن به امور اسباب کشی و ساده کردن کارهاست.

فکر این که چند روز بیشتر به اسباب کشی نمانده و شما شرکت اسباب کشی مناسب را پیدا ننموده اید و حتی وسایل را بسته بندی و در جعبه های مناسب قرار نداده اید، باعث درگیری بیشتر و پیچیده شدن مسائل پیش روی شما می گردد.

از این روی همه چیز قبل از اسباب کشی باید به صورت معین مورد آنالیز قرار گیرد. یکی از راهکارهای این موضوع تهیه برنامه ریزی مناسب و دقیق است که به شما برای کاهش اضطراب یاری به سزایی می نماید.

اسباب کشی و بسته بندی لوازم را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • اسباب کشی درون شهری و برون شهری
  • سرویس کامیون برای اثاث کشی
  • خدمات خاور برای اسباب کشی
  • کارگر حرفه ای اثاث کشی
  • بهترین و مقرون به صرفه ترین سرویس اسباب کشی
اثاث کشی و بسته بندی لوازم با تیم خبرنگاران

اسباب کشی و بسته بندی لوازم را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • اسباب کشی درون شهری و برون شهری
  • سرویس کامیون برای اثاث کشی
  • خدمات خاور برای اسباب کشی
  • کارگر حرفه ای اثاث کشی
  • بهترین و مقرون به صرفه ترین سرویس اسباب کشی
اثاث کشی و بسته بندی لوازم با تیم خبرنگاران

بی شک بارها به تهیه چک فهرست های گوناگونی برای کارهایتان پرداخته اید. مثل چک فهرست کارهای روزمره، خرید و قبل از سفر. چیزی که درون همه این چک فهرست ها مشترک است، الویت بندی و زمان انجام کارهاست. چک فهرست اسباب کشی را می توانید در تلفن همراه خود، در دفترچه یادداشت یا یک برگه کاغذ بنویسید.

در تهیه چک فهرست اسباب کشی به اموری که باید تا قبل از انجام اسباب کشی و بعد از آن انجام دهید، توجه کنید. با نوشتن این کارها بر روی کاغذ یا تهیه این فهرست در کامپیوتر یا موبایلتان، کار خود را شروع کنید.

چک فهرست اسباب کشی را می توان یک جدول زمان بندی 6 تا 8 هفته ای نامید که کارهای قبل از بارگیری تا روز انجام اسباب کشی را در آن یادداشت و مرور نموده اید. این چک فهرست به مهم ترین موارد تا جزئی ترین کارها مربوط می گردد.

نکات تهیه چک فهرست اسباب کشی

می دانیم که واگذاری کارها به آخرین روز یک اشتباه بزرگ و دردسرساز محسوب می گردد و فقط بر استرس جابه جایی می افزاید.

در صورتی که اگر از قبل بدانیم چه کاری را در چه موقعی باید انجام دهیم، بی شک دیگر نگرانی وجود ندارد و می توانیم با خاطری آرام روی جمع کردن لوازم متمرکز شویم.

در تهیه چک فهرست کارهای اسباب کشی، با انجام اولویت بندی هیچ کاری فراموش نمی گردد و همه کارها به بهترین نحو انجام می شوند. به طور کلی، ترتیب اسباب کشی و اولویت بندی امور در چک فهرست اسباب کشی شامل 5 مرحله هستند که در ادامه به مرور آن ها می پردازیم.

مطلب مرتبط: ترفندهای اسباب کشی

  • مرحله اول

آنالیز فضای منزل تازه و در صورت لزوم، آنالیز امور فنی، تاسیسات، تعمیرات، نقاشی و غیره.

  • مرحله دوم

انتخاب و عقد قرارداد با شرکت باربری مناسب.

  • مرحله سوم

بسته بندی کردن اثاثیه. توجه داشته باشید که شما باید لوازم را به صورت اصولی بسته بندی کنید. (برای یادگیری نحوه بسته بندی یخچال کلیک کنید.)

  • مرحله چهارم

حمل اسباب با کامیون باربری به منزل تازه.

  • مرحله پنجم

مرتب کردن وسایل و باز کردن جعبه.

آنالیز فضای منزل تازه

نخستین کاری که شما باید قبل از اثاث کشی به آن بپردازید، مربوط به منزل تازه است. قبل از پرداختن به اصل اسباب کشی بهتر است مواردی را آنالیز کنید. این موارد می تواند آنالیز و سرویس شیرآلات، کولر، درب و پنجره ها، پکیج و مواردی این چنینی باشد.

این کارها که بخشی از چک فهرست اسباب کشی هستند، می توانند تا حد قابل توجهی از رخ دادن مشکل در اسباب کشی و بعد از آن پیشگیری نمایند و با این کار دیگر احتیاجی نیست در آن روز شلوغ اسباب کشی یا بعد از آن فکر خود را درگیر این موارد کنید.

محاسبه رایگان هزینه اسباب کشی!

انتخاب شرکت باربری مناسب

آنالیز و انتخاب یک شرکت باربری برای اسباب کشی که مناسب شما و متعهد است، امری بسیار مهم و قابل توجه محسوب می گردد.

برای یافتن یک شرکت باربری معتبر می توانید از اینترنت و جستجوی معتبهترین باربری ها و مطالعه نظرات افراد یاری بگیرید. با آنالیز چند شرکت باربری، در آخر بهترین را انتخاب کنید و با خیال آسوده کارتان را به آن ها بسپارید.

این نکته را از قلم نیاندازید که شرکت های باربری سفارش های زیادی را در طول روز دریافت و انجام می دهند؛ از این روی، چند روز قبل از روزِ حرکت، برای تاریخ موردنظر خود سرویس کامیون و خاور برای اسباب کشی و باربر را رزرو کنید.

انتخاب شرکت باربری حرفه ای با کادری مجرب یکی از نکات مهم در تهیه چک فهرست اسباب کشی است.

بسته بندی لوازم در اسباب کشی

انجام این کار وقت گیرترین کار اسباب کشی محسوب می گردد و نباید در انجام آن وقت تلف کنید؛ بنابراین بسته بندی لوازم را به روزهای آخر موکول نکنید.

یکی از دشوارترین و زمان بهترین مراحل از چک فهرست اسباب کشی، بسته بندی است. قابل ذکر است که این مرحله فقط به جمع کردن وسایل مربوط نیست. قبل از بسته بندی بهتر است وسایل خود را مورد آنالیز قرار داده و چیزهایی که دیگر به آن ها احتیاج ندارید را با خود به منزل تازه نبرید.

بعلاوه شما باید وسایلتان را از لحاظ سالم بودن و کارکردشان آنالیز کنید تا اگر احتیاج بود، جهت خرید لوازم تازه و جایگزینی آن ها اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی: آماده کردن مبل برای اثاث کشی

ممکن است قصد فروش لوازم اضافی را داشته باشید و بخواهید آن ها را به خیریه یا افراد احتیاجمندی که می شناسید اهدا کنید. تحویل یا فروش لوازم اضافه جزء نخستین کارهایی است که باید در چک فهرست کارهای اسباب کشی آورده گردد. سپس می توانید کار جمع کردن اسباب را شروع کنید.

برای جلوگیری از سردرگم شدن، چه بهتر که وسایل هر یک از اتاق ها را درون کارتن های معین شده قرار دهید و با ماژیک نام وسایل درون کارتن و اتاق مربوطه را بر روی آن بنویسید. همین طور بهتر است وسایل خود را به ترتیب وزن و استفاده ای که از آن دارید بسته بندی کنید.

پیشنهاد می کنیم در همین رابطه مقاله بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی را مطالعه فرمایید.

حمل اثاث در روز اسباب کشی

یادتان نرود که در روز حمل وسایل، چک فهرست اثاث کشی و چک فهرست بسته بندی لوازم منزل را با خود داشته باشید تا هیچ یک از نکته هایی که یادداشت کردید را از خاطر نبرید.

اگر شرکت حمل و نقل خوبی را برای جا به جایی وسایل خود انتخاب نموده باشید، در روز اسباب کشی می توانید با آرامش نظاره گر بار زدن و انتقال وسایل به منزل تازه باشید.

حتما از روی چک فهرست اسباب کشی موارد را مرور نموده و تعداد جعبه های بسته بندی شده را قبل از بارگیری و بعد از پیاده کردن آنالیز کنید.

زمان بندی چک فهرست اثاث کشی

حالا که مرحله های مهم جابه جایی را به طور کامل موردآنالیز قرار دادیم، به کارهای قبل از اثاث کشی و برنامه ریزی و معین زمان بندی هر کدام از مراحل چک فهرست اسباب کشی می پردازیم تا شما یک اسباب کشی بی دردسر را تجربه کنید..

8 تا 6 هفته قبل از اسباب کشی

  • منزل تازهتان را از لحاظ تاسیسات و فنی چک کنید.
  • اگر احتیاج بود برای تعمیرات کولر، پکیج، شیرآلات و غیره تماس بگیرید.
  • نحوه چیدمان وسایل و مبلمان را برای منزل تازه پیش بینی کنید.
  • نشانی تازه منزل را به مدرسه بچه ها، بانک، محل کار خود و همسرتان و ادارات ضروری اطلاع دهید.
  • از شرکت های باربری مختلف قیمت بگیرید.
  • موسسات باربری را جست وجو کنید و با بهترین گزینه هماهنگی لازم را انجام دهید.
  • به مدیر ساختمان روز اسباب کشی را اعلام و جهت تسویه حساب اقدام کنید.
  • فهرستی از وسایل خانه تهیه کنید.

موارد بالا را 8 تا 6 هفته پیش از جابه جایی در چک فهرست اسباب کشی آنالیز کنید و هر یک را جداگانه انجام دهید.

6 تا 4 هفته قبل از اسباب کشی

  • مواد غذایی به جامانده در یخچال و فریز را سریع مصرف کنید و تا حد ممکن چند هفته قبل از به اسباب کشی، هیچ مواد غذایی تازهی را برای فریز کردن خریداری نکنید.
  • کالاهایی که احتیاجی به آن ها ندارید را به افراد احتیاجمند هدیه نموده یا نسبت به فروش آن ها اقدام کنید.
  • وسایل مورداحتیاج برای انجام بسته بندی مثل چسب، ضربه گیر، کارتن و غیره را تهیه کنید.
  • در صورت احتیاج با قالیشویی و پرده شویی هماهنگی های لازم را انجام دهید.
  • گیاهان تان را برای انتقال آماده کنید.
  • در صورتی که حیوان خانگی دارید، برای جابه جایی و اسباب کشی با حیوان خانگی برنامه ریزی و حیوان خود را آماده کنید.
  • روند بسته بندی لوازم را شروع کنید.

4 تا 2 هفته قبل از اسباب کشی

  • وسایل شخصی گران قیمت و مدارک شناسایی تان را در مکانی امن قرار دهید.
  • بسته بندی وسایل را یک هفته قبل از اسباب کشی به اتمام برسانید.
  • هماهنگی های لازم را با محل کار خود انجام دهید؛ چراکه احتمالا 2 روز درگیر هستید.

5 تا 1 روز قبل از اسباب کشی

  • لوازم آشپزخانه را تمیز و مواد ضروری را بسته بندی کنید.
  • نسبت به تمیز کردن اجاق گاز، فر و تمیز کردن یخچال اقدام کنید.
  • فریزر را یخ زدایی کنید.
  • لوسترها و وسایل باز کردنی را جدا و بسته بندی کنید.
  • لوازم بزرگ تر مثل مبل ها را برای روز اسباب کشی آماده و سلفون کشی کنید.
  • هماهنگی آخر را با شرکت حمل ونقل منتخب و کارگران انجام دهید.
  • یک وعده غذایی برای روز حرکت آماده کنید.

اثاث کشی و بسته بندی لوازم با تیم کاربلد خبرنگاران

چک فهرست روز اسباب کشی

  • کارتن ها و تعداد آن ها را آنالیز و یادداشت کنید.
  • تخت خواب ها را باز و سلفون بکشید.
  • اتاق های خانه قدیمی، کشوها، داخل کمد ها و غیره را آنالیز کنید تا وسیله ای جا نماند.
  • در زمان حمل اسباب، در مکان قدیمی و تازه یک نفر امین در خانه و یک نفر پای کامیون قرار دهید.
  • بعد از انتها جابه جایی تعداد بسته ها و سلامت وسایل را آنالیز کنید.
  • یخچال و فریزر را بعد از قرار دادن در مکان خود، حداقل تا 2 ساعت به برق نزنید.
  • تبریک! به مکان تازه خوش آمدید.

حالا می توانید به تمیز کردن و چیدمان وسایل خانه و مرتب کردن وسایل بعد از اثاث کشی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین ماه برای اسباب کشی
  • بسته بندی وسایل شکستنی در اثاث کشی
  • جابجایی گلدان در اسباب کشی
  • آماده کردن فرش برای اثاث کشی

جمع بندی

هر موقع که صحبت از اسباب کشی پیش می آید، بیشتر افراد یاد تجربیات اسباب کشی و روزهای پردردسر، پر استرس و خستگی های آن می افتند. برای پیشگیری از این سردرگمی و خستگی ها، تقریبا 8 هفته پیش از انجام اسباب کشی، تهیه فهرستی به نام چک فهرست اسباب کشی را در دستور کار خود قرار دهید.

در چک فهرست اسباب کشی تمامی اموری که چند هفته قبل از حرکت تا روز اسباب کشی باید آن ها را انجام دهید را با زمان بندی و اولویت یادداشت کنید.

اگر در چک فهرست اسباب کشی شما هنوز نام شرکت باربری معتمد و باتجربه خالی است، می توانید با متخصصان باربری خبرنگاران مشورت نمایید. سرویس باربری خبرنگاران با سال ها تجربه در زمینه اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه آماده خدمت رسانی به شما است. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای یخ زدایی فریزر قبل از اسباب کشی چه زمانی است؟

بهتر است 1 تا 5 روز مانده به اسباب کشی یخچال را تمیز نموده و یخ زدایی کنید تا در روز اسباب کشی آماده حمل باشد.

برای اسباب کشی بهتر است کدام وسایل سلفون کشی شوند؟

مبلمان، فرش ها، تابلوفرش، آباژورهای پارچه ای، پرده ها و تشک های تخت از جمله وسایلی هستند که ضروری است با سلفون کاور شوند تا از کثیف شدنشان جلوگیری به عمل آید.

چند ساعت بعد از اسباب کشی می توان یخچال را به برق وصل کرد؟

پس از اسباب کشی، یخچال و فریزر را بعد از قرار دادن در مکان خود، حداقل تا 2 ساعت به برق نزنید.

منبع: آچاره
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2176

به "چک فهرست اسباب کشی ترفندهای اسباب کشی آسان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک فهرست اسباب کشی ترفندهای اسباب کشی آسان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید