طراحی لنداسکیپ ویلا: پرواز رویاها در باغ آرزوهای کاتماندو

به گزارش مجله پیامک، باغ آرزوهای کاتماندو | Garden of Dreams

کاتماندو، مرکز رویایی کشور نپال، پر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی گوناگون است. این شهر زیبا باغی را درون خود جای داده که زیبایی بی حد و حصر آن بیانگر سبک نئوکلاسیک است. باغ آرزوهای کاتماندو (Garden of Dreams) به باغ 6 فصل هم معروف است و در اوائل قرن بیستم یعنی سال 1920 ساخته شده است. انواع گونه های گل و گیاه، معماری های جالب، فضایی دلچسب و حوضچه های آب دلنشین، همگی این باغ زیبا را تشکیل می دهند. پیشنهاد می گردد که در سفر به مرکز نپال، حتما از این جاذبه طبیعی متفاوت تماشا فرمایید. خبرنگاران در ادامه این متن برای شما، هرچه که ضروری است از این باغ بدانید را آورده است. با ما همراه باشید.

طراحی لنداسکیپ ویلا: پرواز رویاها در باغ آرزوهای کاتماندو

جهت دریافت خدمات طراحی لنداسکیپ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ آرزوهای کاتماندو

باغ آروزها، همانطور که در مقدمه مطالعه کردید، به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و در شهر کاتماندو قرار گرفته است. این باغ به دستور شخصی به نام قیصر سومشر رانا (Kaiser Sumsher Rana) در اوایل سال 1920 واقع شده است. بعد از اینکه ساخت باغ آرزوهای کاتماندو به اتمام رسید، به عنوان یکی از مجلل ترین باغ های خصوصی این شهر، در آن موقع نامیده شد. اگرچه این باغ، به صورت خصوصی برای قیصر سومشر رانا ساخته شد، اما طرح آن از سبک معروف ادواردین گرفته شده بود.

معماری به نام کیشور نارشینگ (Kishore Narshingh) که میدان معروف سینگا دوربار را طراحی و ساخته، این باغ را نیز طراحی نموده و به طور کامل در ساخت آن، نظارت داشته است. در داخل باغ، قیصر سومشر رانا، یک مجموعه نفیس از عمارت ها، چشمه ها، لوازم تزئینی باغ الهام گرفته از سبک اروپایی مانند ایوان، عمارت کلاه فرنگی، نرده های شیک، گلدان و خانه های پرنده ایجاد کرد. او شش منظره چشمگیر را به وجود آورد که هر کدام به یکی از شش فصل نپال اختصاص یافت.

این عمارت ها، چارچوب معماری خاصی را برای باغ فراهم کرد که بسیار جالب و دوست داشتنی است و می توان گفت که یک حس شهری را به آرایش خاص گیاهان، گل ها و درختان اضافه نمود. البته باید این را هم اضافه نمود که در حال حاضر، تنها نصف باغ اصلی موجود می باشد.

بعد از فوت قیصر سومشر رانا، باغ به دست دولت نپال افتاد. بعد از این جریان، برای دهه های متوالی، باغ به صورت خوبی نگهداری و حفاظت نمی شد که شاید علت از بین رفتن بخشی از آن نیز، همین موضوع باشد. بعد از گذشت 7 سال، باغ آرزوهای کاتماندو بالاخره بازسازی شد تا مانند شکل اصلی باغ شود. علاوه بر در نظر گرفتن طراحی ابتدایی این باغ، امکانات مدرن و به روزتری به آن اضافه گشت.

در حال حاضر، این باغ را می توان مکان بسیار خوبی برای فرار از شلوغی های زندگی روزمره دانست و جایی آن را قلمداد کرد که مردم می توانند کمی از شهر پر جنب و جوش کاتماندو فاصله گرفته و در آن به استراحت بپردازند. متراژ این باغ 6895 متر مربع است و داخل آن می توان 3 عمارت، آمفی تئاتر، حوضچه های مرکزی، آلاچیق، گلدان های متنوع و ترکیبی از باغ های کوچک مشاهده کرد.

بازسازی باغ آرزوهای کاتماندو

پروژه نوسازی باغ آرزوها به وسیله دولت اتریش تأمین اقتصادی شده بود و به وسیله شرکت اکو هیمال (Eco Himal) اجرا شد. این پروژه طوری اجرا شد که این باغ به یک سایت تاریخی پایدار تبدیل شود و به راحتی بتوان آن را دوباره به منظور کسب مزایای بهتری، بازسازی و توسعه داد. باغ آرزوهای کاتماندو بعلاوه به این موضوع اختصاص داده شد که بتواند سطح کیفیت زندگی مردم محلی و البته سطح گردشگری کاتماندو را نیز بالا ببرد.

در حال حاضر، این باغ به عنوان یکی از برترین مکان ها برای گردش در جایی پر از آرامش محسوب می شود و به علت آن که داخل آن یک کتابخانه هم موجود است، شما می توانید علاوه بر استفاده از زیبایی های طبیعی آن، کمی هم در خصوص تاریخ، فرهنگ و معماری مطالعه کنید. این باغ میزبان گروه های مختلف خصوصی و عمومی مانند تورها، برنامه های فرهنگی، کنسرت های کلاسیک و … نیز می باشد. اگر گروهی سفر می کنید، می توانید برای هماهنگی های لازم از اطلاعات با شماره تلفن 977-1-4425340 تماس حاصل کنید و یا به این نشانی [email protected] ایمیل بزنید.

باغ آرزوهای کاتماندو از تاریخ 2000 تا 2007، همانطور که گفته شد، با همکاری دولت اتریش بازسازی و قابل استفاده مجدد شد. حالا، این جاذبه را مکانی پر از معماری های خاص و گونه های بسیار زیاد گل و گیاهی می نامند که از کشورهای مختلفی به آن وارد شده اند. این باغ به خودی خود ثابت کرد که می توان بسیاری از جاذبه هایی که برای سال ها دست نخورده و متروکه به جای مانده اند را دوباره احیا کرد و از آن برای کسب عایدی و شغل سازی مردم محلی استفاده کرد. البته بازسازی این گونه جاذبه ها علاوه بر آن، باعث رونق گردشگری هم می شوند.

از زبان مسئولان باغ آرزوهای کاتماندو

باغ آرزوهای کاتماندو از زمانی که افتتاح شده، توانسته که گردشگران زیادی را به خود جذب کند. برای اینکه نظر بهتری به باغ داشته باشید، می توانیم بگوییم که این باغ، هویت ما است علاوه بر این که یک سایت میراث ملی است که می توانیم به آن افتخار کنیم. باغ آرزوها کیفیت زندگی ساکنین دره کاتماندو را بهبود بخشیده و بعلاوه باعث شده که گردشگران جایی را پیدا نمایند که بتوانند فکر، جسم و روح خود را با طبیعت پیوند دهند.

ما امیدواریم که بتوانیم به وسیله رسانه ها، این باغ را علاوه بر سطح ملی، در سطوح جهانی نشان دهیم که این پروژه می تواند علاوه بر جذب جهانگرد های ملی و بین المللی، نگاهی تازه به شهر کاتماندو را ایجاد سازد. باغ آرزوها، امروز به عنوان یک نمونه تبدیلی تاریخ به هنر مدرن به منظور جلب گردشگران محسوب می شود.

ما مشتاق فرصت هایی هستیم تا باغ را به عنوان محلی برای جوان سازی روح و فاصله گرفتن از شهر شلوغ و پرجنب و جوش ماتماندو معرفی کنیم تا افرادی که به باغ آرزوهای کاتماندو می آیند، هرگز خاطره آن را از یاد نبرند. پس به اینجا بیایید تا یک تجربه نو از سبک نئوکلاسیک و ترکیب آن با بازسازی مدرن را تجربه کنید.

منبع: gardenofdreams.org

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1970

به "طراحی لنداسکیپ ویلا: پرواز رویاها در باغ آرزوهای کاتماندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لنداسکیپ ویلا: پرواز رویاها در باغ آرزوهای کاتماندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید