وقوع 6 درصد حوادث جاده ای کشور در گیلان

به گزارش مجله پیامک، رئیس پلیس راه و راهور ناجا با بیان اینکه گیلان از 4 درصد راه های کشور برخوردار است، گفت: 6 درصد تصادفات کشور در راه های گیلان اتفاق می افتد و این استان 4 درصد تلقات جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وقوع 6 درصد حوادث جاده ای کشور در گیلان

به گزارش خبرنگاران، سردار سیدتیمور حسینی امروز در کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه های استان که در استانداری گیلان برگزار گردید، با بیان اینکه گیلان از چهار درصد راه های کشور برخوردار است، اظهار کرد: گیلان در مقایسه با کشور 2 درصد از آزادراه ها، 2 درصد از بزرگراه ها، یک درصد از راه های اصلی، 3 درصد راه های فرعی و 5 درصد راه های روستایی را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه و راهور ناجا با بیان اینکه گیلان 3 درصد جمعیت کشور را داراست، اضافه نمود: 6 درصد تصادفات کشور در راه های گیلان اتفاق می افتد و این استان 4 درصد تلقات جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 4 درصد ترددهای کشور در گیلان جریان دارد، گفت: 73.5 کیلومتر سرعت متوسط در گیلان بوده است.

حسینی با بیان اینکه مجموع حوادث ترافیکی قابل پیش بینی و پیشگیری است، توضیح داد: در وقوع تصادف سه عنصر جدی راه، وسیله نقیله، و انسان دخالت دارند و همچنین مدیریت از دیگر مولفه تاثیرگذار در ایجاد تصادف است.

رئیس پلیس راه و راهور ناجا با اشاره به اینکه آمارها تحلیل های ما را پسا وقوعی نموده است، بیان نمود: باید با تحلیل کیفی و برآوردها، پیش بینی ها را به سمت پیشا وقوعی سوق دهیم که این امر مستلزم مطالعات جدی است. در این زمینه گیلان به عنوان استان پایلوت برای تحلیل آماری و مطالعه میدانی انتخاب شده است که پس از اربعین این طرح اجرایی می گردد.

وی افزود: گیلان استانی است که به شدت به کارهای فرهنگی پاسخ مثبت می دهد، لذا هر چه در زمینه آموزش حوادث جاده ای سرمایه گذاری گردد، نتیجه موثر دارد.

حسینی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با فراهم آوری زیرساخت های هوشمندسازی، حوادث ترافیکی را به کنترل درآوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 451

به "وقوع 6 درصد حوادث جاده ای کشور در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع 6 درصد حوادث جاده ای کشور در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید