تور ارزان ارمنستان: میدان جمهوری ایروان ، دیدنی هایش کم نیست!

به گزارش مجله پیامک، از میدان جمهوری ایروان تحت عنوان قلب ایروان هم یاد می گردد و همه ساله یکی از محبوب ترین جاهای گردشگری جهانگرد هاست. آب نمای معروف موزیکال، ساختمان های قدیمی و نو، بناهای تاریخی و بازارهایی با محصول محلی، همه و همه را در این میدان ببینید. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

تور ارزان ارمنستان: میدان جمهوری ایروان ، دیدنی هایش کم نیست!

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

میدان جمهوری ایروان | قلب ایروان

تاریخچه میدان جمهوری ایروان

این میدان به وسیله معمار ارمنی، الکساندر تامانیان (Alexander Tamanyan)، در سال 1924 ساخته و تا سال 1958 به طور مرتب بازسازی شد. همه ساختمان های کج و معیوب تخریب و جایگزین شده اند. این ساختمان های نو ترکیب معماری ملی و دنیای هستند. شکل کلی این میدان بیضی ست.

میدان جمهوری در مرکز شهر و در نزدیکی خیابان های آبویان (Abovyan) و امیریان (Amiryan) قرار گرفته است. با اتوبوس یا مینی بوس می توانید به آن جا بروید یا سوار مترو شوید و در ایستگاه میدان جمهوری (The Republic Square) پیاده شوید.

موزه هنر ملی و تاریخ ارمنستان

موزه هنر ملی | میدان جمهوری ایروان

موزه هنر ملی (The National Art Gallery) و موزه تاریخ ارمنستان (History Museum of Armenia) شامل حدود 400 هزار اثر هنری از کل تاریخ مردم ارمنستان، از گذشته تا امروز هستند. آب نماهای معروف موزیکال هم در میدان جمهوری ایروان، دقیقاً در نزدیکی موزه هنر و موزه تاریخ قرار گرفته اند.

خانه دولت

خانه دولت (The Government House) جمهوری ارمنستان، در برجی ست که زنگ ساعت اصلی کشور روی آن قرار گرفته است.

دفتر پست مرکزی

دفتر پست مرکزی (The Central post office) جمهوری ارمنستان، خدماتی نظیر تلگراف، تماس از راه دور، تبدیل پول، فروش کارت پستال و ارسال و دریافت بسته های پستی را انجام می دهد.

هتل ماریوت

هتل ماریوت | میدان جمهوری ایروان

هتل ماریوت ارمنستان (Mariott Armenia)، برخلاف ظاهر قدیمی اش، با مدرن ترین خدمات از همه میهمان های ایروان پذیرایی می نماید.

آب نماهای میدان

آب نما های میدان جمهوری ایروان

گردشگران از سراسر دنیا برای تماشا نمای مجذوب نماینده و غیرمعمول این آب نماها به میدان جمهوری می آیند. آب نماها همه روزه از اواخر ماه می تا اکتبر روشن هستند و موسیقی دلنشینی پخش می نمایند. نمایش آن ها از ساعت 9 تا 11 شب ادامه دارد و مردم مجذوب این نمایش رنگ ووارنگ می شوند. موسیقی هایی که پخش می شوند، شامل شاهکارهای کلاسیک دنیا، موسیقی های ملی و موسیقی پاپ و راکی قرن 20 و 21 هستند. نمایش همواره با پخش موسیقی عشق ابدی (Eternal Love) از چارلز ازناور (Charles Aznavour) انتها می یابد. تغییر رنگ آب نماها با توجه به ریتم موسیقی عوض می گردد و با آن هماهنگ است.

آب نماها در طول روز هم زیبا هستند و نمایشی که اجرا می نمایند با شب فرق دارد؛ رویای سفید زیر نور خورشید و افسانه رنگارنگ در شب، در کنار ماه و ستاره ها. نمایش آب نماها به قدری زیبا، الهام بخش و عاشقانه است که هرگز از تماشای آن خسته نمی شوید. جای تعجب ندارد که برای گردشگران و مردم محلی ایروان، تماشای آب نماها تبدیل به یک سنت زیبا شده است.

رستوران ها، کافه ها و مغازه ها

کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف میدان وجود دارند. معروف ترین آن ها مارکوپولو (Marco Polo)، جازوه (Jazzve)، الماس (Diamond) و آرارات (Ararat) هستند. دقیقاً در مقابل میدان، مغازه نویان تاپان (Noyan Tapan) قرار گرفته است که از آن جا می توانید انواع کتاب، کارت و سوغاتی را خریداری کنید . در خیابان غربی (Western Avenue) هم مثل خیابان ابویان (Abovyan Street)، مغازه های فروش پوشاک و سوغاتی متعددی وجود دارد.

در فاصله چند قدمی میدان جمهوری، یک بازار معروف و پر آوازه وجود دارد که به نام ورنیساژ (Vernissage) معروف است. در تمام آخر هفته ها بازار باز است و می توانید از آن جا نقاشی، سنگ های عتیقه، چاقو، فرش و… خریداری کنید. این بازار یکی از جاهای مورد علاقه گردشگران است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2109

به "تور ارزان ارمنستان: میدان جمهوری ایروان ، دیدنی هایش کم نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: میدان جمهوری ایروان ، دیدنی هایش کم نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید