روبرو استرالیا با کانون جدید شیوع کرونا

به گزارش مجله پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- در زمانی که به نظر می رسد ملبورن از شیوع کرونا نجات یافته است ، استرالیا امروز سه شنبه با کانون جدیدی از کووید 19 در سیدنی روبرو شد.

روبرو استرالیا با کانون جدید شیوع کرونا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، درست در زمانی که در نهایت به نظر می رسد ملبورن از شیوع کرونا نجات یافته است ، استرالیا امروز سه شنبه با کانون جدیدی از کووید 19 در سیدنی روبرو شد.

دیشب تست کرونای 10 نفر در سیدنی ، شهر اصلی استرالیا ، مثبت شد و به این ترتیب شمار مبتلایان در منطقه بوندای بیچ به 12 نفر رسید.

مقامات نیو ساوت ولز ، پرجمعیت ترین ایالت استرالیا، اعلام کردند مسئولان بهداشتی افزایش مبتلایان را در روز های آینده پیش بینی نموده اند. مقامات در واکنش، بار دیگر ماسک زدن را در وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید و بخش زیادی از سیدنی اجباری کردند. البته بدون آنکه اقدام به قرنطینه نمایند.

مردی که منشأ این کانون است راننده ای است که برای خدمه شرکت های هواپیمایی کار می نماید و به سویه دلتا مبتلا شد. این سویه مسری ترین سویه کروناست و برای نخستین بار در هند شناسایی شد .

اوضاع در سیدنی درست در زمانی رو به وخامت است که اوضاع ملبورن ، دومین شهر استرالیا بهتر شده است. در ملبورن ، پس از دو هفته قرنطینه ، محدودیت ها با کاهش تدریجی شمار مبتلایان به تدریج برداشته شد.

از زمان مشاهده موارد جدید ابتلا، استرالیا تا به امروز به ویژه با کنترل شدید مرز های خود و اجرای سریع تدابیر محدودیتی، تا حد زیادی شیوع کووید 19 را در خاک خود مهار کرد.

اما تا به امروز از مجموع 25 میلیون ساکن این کشور، فقط شش میلیون و 700 هزار نفر واکسینه شده و بیشتر آن ها فقط یک دوز زده اند. از شروع شیوع کرونا کمتر از 30 هزار مورد ابتلا در استرالیا ثبت شد که بیشتر آن ها در ایالت ویکتوریا بودند و کمتر از یکهزار نفر جان باختند.

طی شش هفته گذشته ، در پی کاستی ها در اجرای تدابیر قرنطینه ، 18 کانون ابتلا دراین کشور ظاهر شد.

این در حالیست که پیشتر معترضان به تزریق واکسن در شهر هایی از جمله ملبورن، سیدنی، بریزبِن با شعار هایی نظیر بدنِ من، انتخابِ من و یا برای من مهم نیست اگر واکسن می خواهی، واکسن بزن؛ اما مرا مجبور نکن برگزار گردید.

گزارش رسانه های محلی حاکی است که اگر چه این تجمعات کاملا صلح آمیز بود، اما پلیس چندین نفر را در ملبورن دستگیر کرد.

گزارش شبکه ABC استرالیا نیز حاکی است که تعداد معترضان به تزیق واکسن در کل هزار نفر بوده اند. برخی معترضان در ملبورن پس از حمله با اسپری فلفل توسط پلیس دستگیر شدند. به گزارش این شبکه پلیس 15 نفر را به دلیل نقض قوانین ضد ویروس کرونا حتی جریمه نموده است. 5 نفر دیگر نیز به اتهام مقاومت در برابر پلیس، مزاحمت و امتناع از دادن اطلاعات به پلیس دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1706

به "روبرو استرالیا با کانون جدید شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبرو استرالیا با کانون جدید شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید