شناسایی 220 فعال مالی در کشور

به گزارش مجله پیامک، رئیس کل گمرک ایران از شناسایی فعالان مالی مجاز اطلاع داد و گفت: تا به امروز 220 فعال مالی مجاز ثبت شده و کالا های این افراد ترخیص شده است.

شناسایی 220 فعال مالی در کشور

به گزارش ، مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از شرایط مالی کشور اظهار کرد: در سال 98 میزان صادرات کالا 135 تن و میزان واردات 35 تن بود که رکورد خوبی زده شد و ارزش تجارت خارجی کشور حدود 85 میلیارد دلار بود که بهترین پاسخ به بدخواهانی که خواهان قفل کردن تجارت کشور بودند، است.

وی توضیح داد: 80 درصد کالا های وارداتی، کالا هایی بودند که برای بخش فراوری و ماشین آلات این بخش مورد استفاده قرار می گرفتند.

رئیس کل گمرک ایران همچنین از شناسایی فعالان مالی مجاز اطلاع داد و گفت: تا به امروز 220 فعال مالی مجاز ثبت شده و کالا های این افراد ترخیص شده است.

میراشرفی ادامه داد: جهت سبز از 35 درصد در سال 97 به 51 درصد در سال 98 افزایش یافته است. علاوه بر این در راستای تسهیل واردات، گمرک اقدام به الکترونیکی کردن فعالیت های خود نموده است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای هوشمندسازی گمرک، نرم افزار این سازمان روی موبایل نصب می گردد، امیدواریم در هفته دولت در کنار الکترونیکی کردن فعالیت ها، هوشمندسازی گمرک را نیز پیش ببریم.

وی توضیح داد: کنترل های سازمان گمرک از حالت مزاحم و ملموس به غیرمزاحم و ناملموس ارتقا یافته است که نرم افزار های بومی و فراوریشده از سوی جوانان برای کنترل های غیرمزاحم و غیرملموس به کارگیری شده است.

میراشرفی در مورد تهدیدات تجارت خارجی گفت: یکی از تهدیدات تجارت خارجی، تعدد قوانین و مقررات است. بیش از 35 سازمان قوانین و مقررات پیچیده ای در بخش تجارت خارجی دارند. تعدد مراجع سیاستگذار از مسائل این بخش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1057

به "شناسایی 220 فعال مالی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 220 فعال مالی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید