زیباترین پارک های ملی پرتغال

به گزارش مجله پیامک، پرتغال (Portugal) در ساحل غربی شبه جزیره ایبریا (Iberian peninsula) گردشگران بسیار زیادی را به خودش جذب می کند که برای لذت بردن از آب وهوای خارق العاده و همچنین بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن به اینجا سفر کرده اند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین و زیباترین پارک های ملی و طبیعی پرتغال بپردازیم.

زیباترین پارک های ملی پرتغال

10. پارک طبیعی لیتورال نورته

Litoral Norte Natural Park

در شمال غربی پرتغال می توان پارک طبیعی لیتورال نورته (Litoral Norte Natural Park) را مشاهده کرد که بسیار دیدنیی و خیره نماینده به نظر می رسد و مشرف به اقیانوس اطلس قرار گرفته است. بادهایی که از سمت اقیانوس به این پارک طبیعی می وزند، سبب تغییر شکل این تل ماسه های گسترده شده اند. در میان این تل ماسه ها نیز چمن های بسیار بلند با هر وزش باد موج می خورند و پرندگان دریایی نیز در میان این علفزارها زندگی می نمایند. این منطقه دورافتاده بسیار آرامش بخش و دیدنیی است و مطمئنا از گشت و گذار در میان این طبیعت بکر و رام نشده بسیار لذت خواهید برد.

9. پارک طبیعی آلوائو

Alvao Natural Park

پارک طبیعی آلوائو (Alvao Natural Park) از دو توپوگرافی متمایز بهره می برد که به همان مقدار بسیار زیبا و دیدنیی هستند. ارتفاع برخی از منطقه ها این پارک طبیعی به ارتفاع 1339 متر می رسد و پست ترین منطقه ها نیز حدود 260 متر ارتفاع دارند. با اینکه این پارک طبیعی از لحاظ مقدار کوچکتر است اما اکوسیستم متفاوت و متمایز آن باعث شده تا گشت و گذار در میان آن ارزش وقت شما را داشته باشد. در بخش بالایی پارک، کوهستان هایی قرار دارند که برای پیاده روی و کوهنوردی بسیار مناسب هستند و در میان آن ها نیز آبشارهای متعددی جریان دارند. در میان پارک نیز رودخانه اولو (Olo River) جریان دارد که منبع حیات اینجا محسوب می گردد.

8. پارک طبیعی بین المللی دورو

Douro International Natural Park

در مرز میان اسپانیا و پرتغال، پارک طبیعی بین المللی دورو (Douro International Natural Park) قرار گرفته است و رودخانه ای که از آن جریان دارد نیز به عنوان مرز این دو کشور شناخته می گردد. این رودخانه از میان منطقه های بسیار دیدنیی و خیره نماینده عبور می کند و صخره ها و کوهستان ها را در طی قرن های گذشته شکل داده است. همین دامنه های شیبدار پیرامون رودخانه دورو نیز چشم انداز های خیره نماینده را ایجاد کرده اند که هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد.

7. پارک طبیعی ریا فورموسا

Ria Formosa Natural Park

چشم انداز ها بسیار زیبا و خیره نماینده ای در پارک طبیعی ریا فورموسا (Ria Formosa Natural Park) به چشم می خورند. این پارک که در جنوب پرتغال و در منطقه آلگریو (Algarve) قرار گرفته است، از آب وهوایی گرم و دوست داشتنی بهره می برد که لذت گردش در این منطقه را دو چندان می کند. این پارک ملی در میان علاقه مندان به ساحل گردی و دیدنی پرندگان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و جدای از آن، تالاب ها، باتلاق ها و تل ماسه های بیشماری دارد که می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

6. پارک طبیعی مونتسینهو

Montesinho Natural Park

پارک طبیعی مونتسینهو (Montesinho Natural Park) از لحاظ زیست محیطی متنوع است و چشم انداز های بسیار زیبا و دیدنیی را در خود جای داده است که ارزش بازدید از آن را دو چندان می کند. این پارک به عنوان یکی از بزرگترین پارک های پرتغال شناخته می گردد که سرشار از دیدنی های مختلف است. تپه ها و دره های این پارک در میان خودشان نهرهای روان و برکه های آبی رنگی را جای داده اند که در کنار آن ها نیز می توان جنگل های متراکمی را مشاهده کرد. گشت و گذار در میان مسیرهای موجود در این پارک طبیعی می تواند شما را با طبیعت زیبا و دوست داشتنی اطراف و همچنین پوشش گیاهی و جانوری آن بیشتر آشنا کند.

5. پارک طبیعی سرا دا استرلا

Serra da Estrela Natural Park

پارک طبیعی سرا دا استرلا (Serra da Estrela Natural Park) سرشار از جاهای دیدنی خیره نماینده است که گشت و گذار در میان آن ها می تواند اوقات خوشی را برای هر بازدیدنماینده ای رقم بزند. بزرگترین رشته کوه پرتغال در میان این پارک قرار گرفته است که شامل مرتفع ترین قله این کشور نیز می گردد. این قله به نام تور (Torre) شناخته می گردد و ارتفاع آن اندکی کمتر از 2000 متر است. گیاهان مختلفی در ارتفاعات مختلف تپه ها و دره های این پارک طبیعی رشد می نمایند که به زیباتر شدن چشم انداز ها آن کمک شایانی کرده اند.

4. پارک طبیعی ساحل جنوب غربی آلنتجو و ویسنتین

Southwest Alentejo and Vicenti Coast

در جنوب غربی پرتغال پارک طبیعی ساحل جنوب غربی آلنتجو و ویسنتین (Southwest Alentejo and Vicentine Coast Natural Park) قرار گرفته است که ترکیبی از دریا، خورشید، شن و … را به نمایش می گذارد و گشت وگذار در میان آن می تواند بسیار دلنشین و مجذوب نماینده باشد. سواحل بی انتهای آلگریو در اینجا بسیار زیبا به نظر می رسند و در پشت آن ها نیز صخره های مرتفعی قرار دارند که حس خیره نماینده به آن ها داده اند. حس آرامش و دلنشین این پارک سبب شده تا افراد بسیار زیادی از آنجا دیدن نمایند.

3. پارک طبیعی آرابیدا

Arrabida Natural Park

پارک طبیعی آرابیدا (Arrabida Natural Park) با داشتن سواحل شنی دوست داشتنی، صخره های سنگی زیبا در کنار خط ساحلی و همچنین کوهستان های کم ارتفاع و پوشیده از مراتع سرسبز بسیار دیدنیی به نظر می رسد و سرشار از جاهای دیدنی طبیعی است که مطمئنا اوقات خوشی را برای علاقه مندان به طبیعت رقم می زند. آب وهوای گرم و مدیترانه ای نیز سبب شده تا انواع گیاهان در اینجا رشد نمایند و طبیعت را رنگارنگ نمایند.

2. پارک ملی پندا گرس

Peneda-Geres National Park

پارک ملی پندا گرس (Peneda-Geres National Park) درست در شمال پرتغال قرار گرفته است و به عنوان تنها پارک ملی این کشور شناخته می گردد. این پارک ملی برای محافظت و نگهداری از این منطقه ها منحصربه فرد تاسیس شده و گشت و گذار در آن می توان حس و حالی دوست داشتنی و عالی را به بازدیدنماینده ها منتقل کند. قله های کوهستانی اندکی در این پارک ملی وجود دارند اما دو تا از بلندترین قله ها یعنی قله گرس و قله آلتار دو کابروس، نماهایی خیره نماینده نسبت به منطقه ها اطراف را ارائه می نمایند. مسیرها و راه های مختلفی درون این پارک ملی تعبیه شده که با استفاده از آن ها می توان از طبیعی دوست داشتنی بازدید کرد.

1. پارک طبیعی سینترا کاسکایس

Sintra-Cascais Natural Park

پارک طبیعی سینترا کاسکایس (Sintra-Cascais Natural Park) به عنوان یکی از مشهورترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در پرتغال شناخته می گردد که جاذبه های متعدد آن می تواند اوقات بسیار خوشی را برای هر بازدیدنماینده ای رقم بزند. در میان این پارک نیز رشته کوه سرا دی سینترا قرار گرفته است که چشم انداز های دیدنیی را ایجاد کرده است.

علاوه بر آن نیز مکان های تاریخی جالب توجه موجود در این پارک توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می نمایند. از جمله جاذبه های اینجا نیز می توان به قلعه مورها (Castle of the Moors) اشاره کرد که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد. کاخ پنا (Pena Palace) نیز از جمله دیگر جاهای دیدنی پرتغال در این پارک طبیعی به شمار می رود که در بالای تپه ای خودنمایی می کند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2163

به "زیباترین پارک های ملی پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید