دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت را رد کرد

به گزارش مجله پیامک، دادگاه عالی آمریکا دادخواست ایالت تگزاس و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالتی را که جو بایدن در آنها به عنوان پیروز اعلام شده است، رد کرد.

دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت را رد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، دادگاه عالی آمریکا دادخواست ایالت تگزاس و ستاد انتخاباتی ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت را رد کرد.

در دادخواستی که توسط ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ به دیوان عالی آمریکا ارائه شده بود ابطال نتیجه انتخابات در ایالت های کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین درخواست شده بود.

سه قاضی مورد منصوب از سوی ترامپ در این دادگاه هم همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا با این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترامپ مخالفت کردند.

این تصمیم دیوان عالی آمریکا می تواند مهر پایانی برای هرگونه کوشش حامیان ترامپ جهت تغییر نتیجه انتخابات و پیروزی در آن باشد.

در شکایت ایالت تگزاس ادعا شده است که انتخاب الکتورهای مربوط به این چهار ایالت که بایدن در آنها پیروز شده است باید به دلیل تخلفات گسترده انتخاباتی باطل گردد.

هر نامزدی که بتواند 270 رأی این الکتورها را به دست بیاورد، پیروز انتخابات محسوب خواهد شد.

بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر گذشته سپری شده است اما دونالد ترامپ تا کنون حاضر به پذیرش نتایج نشده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1374

به "دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان عالی آمریکا ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید