خبرنگاران طرح شهر بدون مانع در سرعین اجرا می شود

به گزارش مجله پیامک، اردبیل - خبرنگاران - مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت: طرح شهر بدون مانع برای معلولان، جانبازان و سالمندان به عنوان پایلوت در شهر گردشگری سرعین عملیاتی می شود.

خبرنگاران طرح شهر بدون مانع در سرعین اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران، عظیم قهرمانی روز سه شنبه در جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی سرعین اضافه نمود: این شهر به عنوان پایلوت از نظر مناسب سازی و شهر بدون مانع در اماکن عمومی و مبلمان شهری به وزارت کشور معرفی شده است.

وی بیان نمود: به همین دلیل ضروری است در برطرف موانع و ایجاد امکانات رفاهی در زمینه تردد برای جانبازان و معلولان ،سالمندان اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس کمیته تخصصی مناسب سازی استان اردبیل اضافه نمود: شهرداری سرعین باید در این زمینه از آیین نامه های ارائه شده توسط شورای عالی شهرسازی و معماری به منظور استانداردسازی استفاده کند.

وی بیان نمود: مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری در سرعین می تواند در توسعه گردشگری منطقه نیز موثر واقع شود.

قهرمانی همچنین با بیان اینکه سالن های ورزشی در استان اردبیل برای مناسب سازی احصا می شود، اضافه نمود: 244 مکان ورزشی و 115 سالن سر پوشیده در استان وجود دارد و با توجه به تردد جانباز و معلول و افراد دارای مشکل حرکتی در این مکان ها مناسب سازی آنها ضروری است.

قهرمانی گفت: برای مناسب سازی سالن 12 بهمن شهرستان اردبیل اقداماتی شده بود که به دلیل مغایرت با آیین نامه ابلاغی شورای عالی شهرسازی و معماری مورد موافقت قرار نگرفت و در اسرع زمان ممکن موانع موجود برطرف می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1326

به "خبرنگاران طرح شهر بدون مانع در سرعین اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح شهر بدون مانع در سرعین اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید