خبرنگاران ساخت کتابخانه مرکزی فردیس برای اختصاص زمین معطل مانده است

به گزارش مجله پیامک، کرج - خبرنگاران - مسوول امورکتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با اشاره به مسائل فرهنگی این شهرستان 600 هزار نفری گفت : ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان برای اختصاص زمین از سوی شهرداری معطل مانده است.

خبرنگاران ساخت کتابخانه مرکزی فردیس برای اختصاص زمین معطل مانده است

سیدعباس طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: ساخت کتابخانه مرکزی در شورای شهر فردیس تصویب شد و قرار بود این کتابخانه با زیر بنای حدود پنج هزار متر مربع ساخته گردد.

وی بیان داشت: از شهرداری و شورای شهر فردیس انتظار می رود نسبت به واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

طباطبایی با بیان اینکه 21 سال از ساخت آخرین کتابخانه در سطح شهرستان فردیس می گذرد، گفت: سال جاری 2 باب کتابخانه شامل کتابخانه ویژه بخش کودک به نام قاصدک در پارک تندرستی و و کتابخانه مسجدالمهدی(عج) فلکه چهارم فردیس راه اندازی شد.

وی ادامه داد: شهرستان فردیس دارای 6 کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی است که توسعه فضای کتابخانه ای در این شهرستان لازم است.

وی با اشاره به شهرک های فاقد کتابخانه تابعه فردیس، گفت: این شهرک ها نیازمند کتابخانه سیار هستند تا کمبود کتابخانه ها در بخش مطالعه کتاب و کتابخوانی تامین گردد.

طباطبایی از اجرای طرح کتابخانه گردی در این شهرستان اطلاع داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح کتابخانه گردی در کتابخانه تخصصی بخش کودک قاصدک در پارک تندرستی طی روزهای 16 ، 17 و 18 اسفند ماه جاری اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا 700 نفر ثبت نام جدید در کتابخانه ها کردند.

مسوول امور کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس از پرداخت به موقع نیم درصد عوارض شهرداری های فردیس و مشکین دشت به کتابخانه ها تشکر کرد.

کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس دارای حدود 16 هزار نفر عضو و 116 هزار و 78 جلد کتاب هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1562

به "خبرنگاران ساخت کتابخانه مرکزی فردیس برای اختصاص زمین معطل مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت کتابخانه مرکزی فردیس برای اختصاص زمین معطل مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید