خبرنگاران خبر خوش برای 2 هزار مالباخته گلیم و گبه

به گزارش مجله پیامک، کرمانشاه- خبرنگاران- دستگاه قضایی استان کرمانشاه به وعده سه ماه پیش خود عمل کرد و بخش دیگری از سرمایه مالباختگان شرکت فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان را به حساب آنان واریز کرد.

خبرنگاران خبر خوش برای 2 هزار مالباخته گلیم و گبه

به گزارش خبرنگاران، در سومین مرحله پرداخت که امروز سه شنبه 28 خرداد انجام شد، هشت میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر به حساب مالباختگان پرونده گلیم و گبه واریز شده است.

روابط عمومی دادستان مرکز کرمانشاه به نقل از دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: این مبلغ به حساب بانکی 1973 مالباخته واریز شده است.

محمدحسین صادقی با بیان اینکه پرداختی های امروز باعث تسویه حساب تعدادی دیگر از شکات پرونده شد، اظهار کرد: طی سه مرحله پرداختی تاکنون در مجموع با 9 هزار و 126 نفر تسویه حساب شده و مابقی پرداختی ها نیز بزودی انجام می گردد.

مالباختگان پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان بیش از 11 هزار و 700 نفر هستند.

در آبان و اسفند 97 هم بخش های دیگری از سرمایه مالباختگان زنده و به حسابشان واریز شده بود.

دادستان کرمانشاه اسفند 97 گفته بود که سومین مرحله پرداخت در بهار 98 انجام می گردد.

او در عین حال ابراز امیدواری نموده بود که این مرحله، تسویه کامل باشد و قطار کابوس گلیم و گبه در بهار 98 به ایستگاه پایانی برسد؛ اتفاقی که گویا چند ماهی به تاخیر افتاده است.

تکلیف مالباختگان طلبکار

دادستان کرمانشاه امروز همچنین میزان کل پرداختی ها طی سه مرحله گذشته را بیش از 80 میلیارد تومان گفت و اضافه نمود: هم اکنون بخشی از طلب 2 هزار و 576 نفر از شکات باقی مانده که این تعداد در مرحله اول 39 درصد از طلب خود را دریافت نموده اند.

به گفته او دستگاه قضایی استان با جدیت و اولویت در کوشش است تا این افراد را نیز تعیین تکلیف کند.

صادقی مطرح کرد: مالباختگانی که طلب آنها باقی مانده لازم نیست برای پیگیری طلب خود به دادسرا مراجعه حضوری داشته باشند زیرا اطلاع رسانی جدید به وسیله رسانه های عمومی صورت می گیرد.

با توجه به پرداختی های گذشته به نظر می رسد با پرداخت 15 تا 20 میلیارد تومان دیگر کل طلب مالباخته تسویه گردد.

بزرگترین کلاهبرداری تاریخ کرمانشاه

پرونده 122 هزار صفحه ای محمدرضا مشیری، رئیس شرکت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان بهمن 96 و 14 ماه پس از دستگیری مشیری به نتیجه رسید.

مشیری با تبلیغات گسترده و وسوسه کننده به مردم وعده می داد که به پول آنان سودهای تضمینی 60 و 72 درصدی می دهد و البته این کار را هم می کرد؛ او از محل آورده های نجومی شرکت، سود سرمایه گذاران را به صورت قطره چکانی می پرداخت.

آنچه بیش از همه باعث گرایش روز افزون شهروندان به سوی مشیری می شد، حمایت رسمی و علنی بعضی مدیران ارشد از او و تبلیغات سنگین و مستمر در صدا و سیمای استانی و چند نشریه پرمخاطب بود. مشیری حتی به عنوان کارآفرین نمونه هم معرفی گردید.

بیشتر فعالیت های این کلاهبردار در پوشش کارگاه های فراوری و فروش فرش، گلیم و گبه و سنگ های تزئینی بود و او مدعی بود که چون صفر تا صد چرخه فراوری را ایجاد نموده به راحتی صد در صد سود می نماید که بخشی از آن را خودش برمی دارد و بخشی را به سهامداران می دهد.

اما با ورود دستگاه قضایی تعیین شد که یک کلاهبرداری بزرگ در جریان است.

مشیری پایان در 10 آبان 95 و بنابر اعلام نیروی انتظامی در حال خروج از کشور دستگیر شد.

حتی خوشبین ترین قربانیان بزرگترین کلاهبرداری تاریخ کرمانشاه هم گمان نمی کردند سرمایه صدها میلیارد تومانی آنان زنده گردد؛ برای بسیاری از مالباخته ها دستگیری مشیری یعنی به خاک سیاه نشستن، اما این تصورات تلخ در آخر به یک واقعیت شیرین تبدیل و دست کم سرمایه اصلی مالباخته ها زنده شد.

7444/8066

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 254

به "خبرنگاران خبر خوش برای 2 هزار مالباخته گلیم و گبه" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران خبر خوش برای 2 هزار مالباخته گلیم و گبه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبر خوش برای 2 هزار مالباخته گلیم و گبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید