جاذبه ای نقره ای رنگ به نام سواحل نقره فام کیش

به گزارش مجله پیامک، سواحل نقره فام کیش از دیگر اماکن گردشگری و دیدنی مجذوب کننده کیش است. از آن جایی که خاک این جزیره دارای ساختار مرجانی است در زیر نور آفتاب به رنگ نقره فام دارای درخشندگی خیره کننده ای تبدیل می گردد. آب دریا در سواحل جزیره کیش برخلاف سواحل دریای خزر خیلی شفاف و روشن است به این صورت که تا فواصل دور می توان به راحتی کف دریا و حیوانات آبزی موجود در دریا را به وضوح مشاهده کرد.

جاذبه ای نقره ای رنگ به نام سواحل نقره فام کیش

بر اساس نظریه کارشناسان این خاصیت به علت وجود بعضی مرجان ها که در پیرامون جزیره هستند می باشند و آن ها بر این عقیده معتقد هستند که این مرجان های موجود در پیرامون جزیره به صورت طبیعی می توانند موجب به تصفیه آب شده و شفافیت آب های سواحل را بیشتر نمایند. از دیگر مواردی که موجب می گردد این جزیره به عنوان استثنایی ترین جزایر در ایران به حساب بیاید وجود ماهی ها و دیگر آبزیانی است که فقط در سواحل کیش موجود می باشند.

در آب های حاشیه کیشو ماهی های تزئینی زیاد و بسیار زیبایی غوطه ور هستند که تماشاگران به راحتی می توانند آن ها را مشاهده نماید جون وجودشان از تماشاگران به علت شفافیت آب دریا پنهان نمی مانند. این امر موجب سرگرم شدن ساعت های زیادی از گردشگران به خود می گردد.

در سواحل کیش به علت عدم وجود کوسه های خطر, اطمینان خاطر وجود داشته و در این راستا یکی از کم خطرترین سواحل در کل جهان به شمار میرود. کوسه هایی که بعضی اوقات در سواحل کیش دیده می شوند برای شناگران خطری نداشته چرا که آن ها از ماهی های کوچک موجود در دریا تغذیه می نمایند. استفاده از این سواحل دارای محدودیت فصلی نبوده و مسافران می توانند در فصل های گرم و سرد اقدام به استفاده از سواحل را نمایند.

معرفی تمامی سواحل نقره فام کیش

جزیره زیبا و مجذوب کننده کیش علاوه بر مکان های گردشگری و تفریحی زیادی که دارید دارای هشت ساحل زیبا و نقره فام است, ساحل جزیره هندورابی, ساحل مرجان, ساحل درختان نارگیل, ساحل کشتی یونانی, ساحل سیمرغ, ساحل اسکله تفریحی, ساحل میرمهنا, ساحل مرد ماهیگیر کیش. در ادامه مطلب اقدام به آنالیز تمامی این هشت ساحل می نماییم:

  1. ساحل جزیره هندورابی: در صورتی که علاقمند به قایق سواری در آب های اطراف جزیره هستید حتما یک سر به جزیره هندورابی بزنید چرا که جزیره هندورابی علاوه بر این که یکی از سواحل نقره فام کیش می باشد یکی از زیباترین و از همه مهم تر بکرترین سواحل به شمار میرود. این ساحل در نزدیکی جزیره کیش واقع شده و شما می توانید به راحتی در این ساحل انواع خرچنگ ها و لاک پشت ها و حلزون ها و دیگر موجودات آبزی را ببینید. بازدید و تفریح در این ساحل قطعا می تواند از نقطه نقطه جزیره کیش برای شما مجذوب کننده تر و جالب تر باشد.

2. ساحل کشتی یونانی: این ساحل یکی دیگر از سواحل نقره فام کیش بوده که به عنوان ساحلی رویایی و خیال انگیز نیز معروف می باشد. ساحل زیبای کشتی یونانی جزیره کیش یکی از سواحل بسیار زیبا و مجذوب کننده در سطح جهان می باشد چرا که این ساحل یکی از نمونه های ساحل صخره ای به شمار میرود.

وجود صخره های عجیب و زیبا و از همه مهم تر نمای کشتی یونانی که در بین آب و نزدیک به ساحل به گل نشسته است موجب ایجاد یک تصویر بسیار زیبا و خیال انگیز برای گردشگران شده است. ساحل کشتی یونانی به علت ساحلی منظره و زیبایی که دارد یکی از مکان هایی است که مورد توجه افراد علاقمند به عکاسی قرار می گیرد چرا که هر نقطه از این ساحل به عنوان منظرهی بی نظیر و خارق العاده است. در این ساحل امکان شنا و آب تنی وجود دارد و به علت شفافیتی که آب این ساحل دارد به راحتی می توانید تمامی جانوارن آبزی را مشاهده نمایید.

آنالیز سایر سواحل نقره فام کیش

  • ساحل اسکله تفریحی کیش: از دیگر سواحل نقره فام کیش, ساحل اسکله تفریحی کیش می باشد. این ساحل به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سواحل جزیره کیش به شمار میرود, چرا که در این ساحل می توانید از غواصی و قایقرانی در دریا و بالن سواری و فلای برد و دوچرخه سواری با پیست شبانه روزی و پیاده روی و تغذیه ماهیان و مرغان دریایی لذت ببرید چرا که این موارد بخشی از کارهایی می باشد که شما می توانید در این ساحل انجام دهید.
  • ساحل درختان نارگیل: ساحل درختان نارگیل یکی دیگر از سواحل نقره فام کیش می باشد که بسیار زیبا و مجذوب کننده است. این ساحل به علت وجود درختان نارگیلی که دارد یکی از منحصر به فرد ترین و خاص ترین سواحل در جزیره زیبای کیش به شمار میرود. در ابتدا برای تصور کردن زیبایی این ساحل بایستی راز درختان نارگیل را بدانید.
  • درختانی که دارای ارتفاع رشد نزدیک به سه متر با عرض یک متر هستند در بعضی از جاهای خاص و منطقه های گرم رشد می نمایند. طول برگ این درخت های نارگیل به سه متر و یا بیشتر می رسد. این درختان که تنها در یکی از سواحل نقره فام کیش به وفور پیدا می گردد در این راستا نام آن ساحل در کنار انبوهی از این درختان به ساحل درختان کیش برگرفته شده است. گردشگران با مراجعه به این سواحل در آب های تمیز و شفاف در زیر درختان نارگیل می توانند لحظات فراموش نشدنی را تجربه نمایند.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش یکی دیگر از سواحل نقره فام کیش به شمار میرود که داری ترکیبی مدرن از ساحل و بازار و دریا می باشد. این ساحل که به نام پارک ساحلی مرجان نیز معروف می باشد در قسمت شرق جریره و در مجاورت با بازار مرجان کیش قرار گرفته است. همین موضوع باعث می گردد تا گردشگران و مسافران خیلی راحت رهاورد و کالاهای مورد نظر خود را خریداری کرده و بعد از اتمام خرید خود, جهت استراحت و استفاده از قابلیت ها و ویژگی های مجذوب کننده این ساحل به این مکان زیبا بیایند.

به علت ساحل پاکیزه و نقره ای رنگ تمامی خستگی از تن گردشگران به در می گردد و به علت نمای مرجان های مرده که به ساحل می افتند زیبایی این ساحل را خیلی زیادتر می نماید.

این مرجان ها بعد از مردن خود به صورت اسفنج هایی متراکم با حفره های بسیار عجیب در می آیند و به همراه سنگ ها و صدف ها و حلزون های زیبایی که موج های دریا آن ها را به این ساحل می آورند موجب بروز صحنه ای متفاوت می گردد که در دیگر سواحل نقره فام کیش نمی توان این زیبایی را مشاهده نمود.

در این ساحل آلاچیق هایی به صورت پراکنده وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ها بهره مند شده و به علت پیست دوچرخه سواری که در این ساحل قرار گرفته است تمامی مسافران می توانند در طول شبانه روز از آن استفاده نمایند. ساحل مرجان نیز دارای امکانات تفریحی زیادی مانند جت اسکی و بنانا و شاتل و پاراسل و غواصی دارد. بعلاوه در این ساحل مجذوب کننده و نیلگون جزیره کیش امکان فیلمبرداری و عکاسی برای افرادی که خواستار ضبط لحظات به یاد ماندنی خود هستند وجود دارد.

ساحل مرد ماهیگیر کیش

به علت مکان ها و جاذبه های گردشگری متعددی که در جزیره کیش موجود می باشند در هنگام گشت و گذار در جزیره در انتهای روز, گردشگران نیازمند کمی استراحت می باشند که با شنیدن صدای امواج آرام و لطیف دریا و هیاهوی مرغان دریایی بر فراز امواج تمامی خستگی از تنشان بیرون بیاید.

ساحل مرد ماهیگیر یکی دیگر از سواحل نقره فام کیش می باشد که بسیار زیبا و چشم نواز است. این نکان برای افرادی مناسب است که آرامش را به تفریح های هیجان انگیز و هیاهو و بازی و تفریح ترجیح می دهند. ساحل مرد ماهیگیر در نوار ساحلی جزیره و در ضلع شرقی واقع شده است. در این پارک ساحلی خیلی وسیع و بزرگ شما می توانید افرادی را مشاهده کنید که در حال ماهیگیری هستند. به علت راستا دوچرخه سواری که در این ساحل وجود دارد گردشگران می توانند با اجاره دوچرخه, تجربه دوچرخه سواری را در ساحل داشت باشید.

این ساحل بسیار امن و سالم بوده و به علت محیطی تمیز و پاکیزه ای که دارد یکی از مکان های محبوب برای بیشتر گردشگران می باشد. در این ساحل به علت وجود شن های نرم و درخشان و شکل پذیری که وجود دارد می توان مجسمه ها و اشکال مختلفی را ساخت در این راستا به هنگام قدم زدن و پیاده روی در این ساحل می توان مجسمه ها و اجسام ساخته شده از طریق افراد هنرمند و با استعداد را با استفاده شن و ماسه های دریایی دید.

بعلاوه در این ساحل می توان انواع گوش ماهی ها و صدف ها و انواع رهاوردهایی را که موج های دریا با خود به سمت ساحل می آورند را مشاهده نمود. این مکان به عنوان یکی از بزرگترین مجسمه فیگوراتیو ایران شناخته شده است.

آنالیز ساحل میرمهنای کیش

پارک ساحلی میرمهنا به علت قرار گرفتن در بلوار دریا یکی از بزرگ ترین سواحل نقره فام کیش به شمار میرود. یکی از بلوارهای بزرگ و اصلی جزیره کیش بلوار دریا می باشد که راستای پر رفت و آمد و نسبتا شلوغ است. بیشتر مهمانسراها و هتل ها و رستوران ها و کافی شاپ ها و مراکز خرید و بازارها در این بلوار واقع شده است و همین موضوع موجب شده است که این راستا پر تردد باشد چرا که مسافران و گردشگران به راحتی می تواند از به مراکز خرید و هتل ها دسترسی داشته و مسافت زیادی را برای این کار طی ننمایند.

امتداد این پارک ساحلی از میدان جاسک آغاز شده تا مسجد خاتم الانبیا ادامه دارد. این پارک که نزدیک به محل زندگی بومیان جزیره کیش است که این محله به محله عرب ها معروف می باشد موجب می گردد که علاوه بر لذت بردن از تفریحات و جاذبه های توریستی این جزیره از بافت سنتی و زندگی مردم محلی این منطقه هم تماشا نمایید.

ساحل میرمهنا نیز همچون سایر سواحل نقره فام کیش دارای گونه های جانوری زیادی بوده و در ساحل می توانید انواع مرغ های ماهی خوار و لک لک هایی را که بر روی دریا در حال پرواز هستند را مشاهده نمایید. در این ساحل تعداد زیادی از لاک پشت های مخصوص خلیج فارس زندگی می نمایند که بسیار تماشایی هستند.

وجود یک اسکله مخصوص جهت ماهیگیری در ساحل میرمهنا از دیگر مواردی است که مورد جذب گردشگران و یا ساکنین منطقه در ساعات معینی از روز برای ماهیگیری می گردد. بازار مهی که در این ساحل وجود دارد این امکان را به گردشگران می دهد تا از ماهی های تازه صید شده بر روی آب های خلیج فارس خریدار کرده و به صورت تازه میل نمایند. در این ساحل بازارچه های زیادی وجود دارد که عرضه نماینده انواع سوغاتی ها و صنایع دستی این جزیره هستند.

آنالیز ساحل سیمرغ کیش

ساحل سیمرغ کیش یکی دیگر از سواحل نقره فام کیش می باشد که همواره روزانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی می باشد. به علت این که مسافران همواره در پی پیدا کردن یک ساحل مناسب برای استراحت و تفریح هستند که دارای امکانات بازی و تفریح نیز باشد و تمامی ویژگی های یک پارک ساحلی خوب را مانند تمیز و پاکیزه بودن و دسترسی به رستوران ها و بوفه ها و تمیز بودن سرویس های بهداشتی در کنار دسترس بودن آن ها و نزدیک بودن به مراکز خرید را داشته باشد.

ساحل سیمرغ به عنوان یکی از سواحل نقره فام کیش یکی از زیباترین و مناسب ترین پارک های ساحلی در جنوب کشور ایران می باشد. در صورتی که علاقه مند به تماشا غروب و طلوع آفتاب از زیباترین و چشم نوازترین حالت هستید حتما و حتما از ساحل سیمرغ جزیره کیش تماشا نمایید. در صورتی که دوست دارید در آب های این جزیره شنا نمایید در این پارک برای آقایان این امکان فراهم شده است که بتوانند شنا نمایند.

این پارک بسیار تمیز و پاکیزه است به صورتی که در این پارک حتی کوچکترین زباله و آشغالی را نمی توانید مشاهده کنید و به راحتی می توانید از شن های نرم و نقره ای این ساحل نهایت لذت را ببرید. پارک ساحلی میرمهنا به عنوان یکی از سواحل نقره فام کیش دارای انواع ورزش ها و تفریحات آبی و ساحلی مانند پاراسل و شاتل و قایق های موتوری و پارویی و پدالی و بنانا و جت اسکی و موتور سواری و… میباشد.

در این جزیره می توانید از پیست دوچرخه سواری نیز بهره مند شده و لذت دوچرخه سواری را در ساحل حس نمایید. این ساحل در مجاورت و نزدیکی دلفیناریوم جزیره کیش می باشد و همین امر یکی از مزایای این پارک به شمار میرود. در این پارک ساحل یک تندیس بسیار بزرگی از یک سیمرغ وجود دارد و همین تندیس موجب شده است که این ساحل نام سیمرغ را در برگیرد.

منبع: دلتابان
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1941

به "جاذبه ای نقره ای رنگ به نام سواحل نقره فام کیش" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه ای نقره ای رنگ به نام سواحل نقره فام کیش" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ای نقره ای رنگ به نام سواحل نقره فام کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید