اگر سفر یک روزه در پیش دارید، مطلب ما را از دست ندهید!

به گزارش مجله پیامک، یکی از انواع سفرهایی که برای آن برنامه ریزی می کنیم، سفر یک روزه است. سفر یک روزه معمولا در تعطیلات کوتاه مدت مانند تعطیلات آخر هفته انجام می گردد و با توجه به اینکه زمان سفر کوتاه است، مکان هایی در نظر گرفته می شوند که در نزدیکی مبدا قرار داشته و فاصله زیادی با آن ندارند. سوالی که در اینجا مطرح می گردد، این است که وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه کدامند؟ آیا ضروری است یک چمدان پر از لباس با خود همراه کنیم یا یک کوله پشتی سبک کافیست؟ شاید مقدار وسیله ای که فکر می کنید در این سفر مورد احتیاجتان باشد، زیاد است! اگر اینطور است چه وسایلی را بهتر است با خود برداریم و آن ها را چگونه در یک ساک کوچک جای دهیم؟ ما به تمامی این سوالات در این پست پاسخ می دهیم. پس برای دریافت جواب سوالات خود ادامه مطلب را مطالعه نمایید. این موارد توسط شخصی بیان شده که سفرهای یک روزه بسیاری داشته و تجربیات خود را پیرامون وسایل ضروری برای سفر یک روزه در اختیار علاقمندان قرار داده است.

اگر سفر یک روزه در پیش دارید، مطلب ما را از دست ندهید!

ساک مناسب برای سفر یک روزه

شما باید ساکی انتخاب کنید که سبک و راحت بوده و در عین حال بتواند تمامی وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه را در خود جای دهد. در این مواقع کوله ها مناسب ترین انتخاب هستند، زیرا هم جادار بوده و هم به راحتی قابل حمل و نقل هستند. بهترین کوله ها، آن هایی هستند که لوله می شوند و یا قابلیت تا شدن را دارند و به راحتی در یک ساک بزرگتر جا می شوند. پیشنهاد ما کوله های REI است. این نوع کوله ها در خود جمع شده و فضای بسیار کمی را اشغال می نمایند.

چه وسایلی را باید در کوله پشتی خود قرار دهیم؟

وسایل ضروری برای سفر یک روزه حجم و وزن زیادی ندارند و به راحتی در یک کوله پشتی کوچک جا می شوند. حتی اگر به همراه شخص دیگری سفر می کنید، می توانید وسایل همراهتان را نیز در کوله خود قرار دهید. وسایل مورد احتیاج برای سفر یک روزه عبارتند از:

دوربین عکاسی

یکی از بخش های جدانشدنی هر سفر، عکس دریافت هست. شما به مکانی می روید که تا بحال آنجا نبوده اید، پس دوست دارید تا مناظر و تصاویر زیبایی را که مشاهده می کنید، ثبت نموده و به دوستان و آشنایان خود نیز نشان دهید. پس اولین چیزی که به همراه خود می برید یک دوربین برای ثبت خاطرات خوب سفرتان است. این دوربین می تواند دوربین گوشی همراه شما باشد یا یک دوربین کاملا حرفه ای! این بستگی به سفر شما و هدف شما از عکاسی دارد. گوشی همراه شما به راحتی در جیب یا کیفتان جا می گردد و مسئله ای ایجاد نمی کند، اما اگر یک دوربین بزرگ و حرفه ای دارید، می توانید آن را در کیف مخصوص دوربین قرار داده و به صورت جداگانه حمل نمایید.

کتاب

شما برای رسیدن به مقصد زمانی را در راه هستید و جهت مورد نظر را طی می کنید. در این هنگام می توانید به تماشای مناظر اطراف نشسته و از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید، اما اگر مناظر بیرون جذابیت نداشته باشد چه می کنید؟ قطعا حوصله شما سر می رود و کمی خسته می گردد. بهترین پیشنهاد برای این مواقع خواندن کتاب است. پس می توانید کتاب مورد علاقه خود را در کوله پشتی قرار داده و با خود به سفر ببرید. همچنین، این امکان را دارید که از کتابخوان الکترونیکی برای مطالعه بهره ببرید. در این صورت هیچ حجمی از کوله شما اشغال نشده و به وزن آن نیز چیزی اضافه نمی گردد. کتابخوان کیندل (Kindle) یکی از انتخاب های پیش روی شما و یکی از وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه هست.

جدول و سرگرمی

اگر اهل جدول باشید، می توانید یک مجله سرگرمی و جدول را با خود به سفر ببرید. این مجلات حجم و وزن زیادی ندارند، اما می توانند ساعت ها شما را سرگرم نمایند.

خورد و خوراک

قطعا یکی از مواردی که باید برای آن از قبل برنامه ریزی کنید، آب و غذاست. شاید در طول سفر خود زمانی گرسنه شوید و به غذا احتیاج داشته باشید. اگر در آن هنگام فروشگاه یا رستورانی در دسترس شما نباشد، چه می کنید؟ برای اینکه با این مشکل روبرو نشوید، بهتر است از قبل یک غذای سبک آماده نموده و به همراه داشته باشید.

اسنک

یکی از وسایل ضروری برای سفر یک روزه، اسنک است. شما به راحتی می توانید چند اسنک را آماده نموده و در کوله پشتی خود قرار دهید. آنگاه هر زمانی که گرسنه شوید، نگرانی بابت غذا نخواهید داشت.

آب یا آب میوه

سفرهای یک روزه معمولا با پیاده روی های زیادی همراه هستند. از این رو، به همراه داشتن یک بطری آب یا آب میوه، کاری عاقلانه است که باید در زمان جمع آوری وسایل ضروری برای سفر یک روزه حتما به آن توجه کنید.

لوازم ضروری دیگر

علاوه بر مواردی که عنوان شد، وسایل دیگری نیز هستند که باید در کیف یا کوله پشتی سفر خود قرار دهید که عبارتند از:

چتر

از جمله وسایل ضروری و مهمی که زیاد به کارتان می آید، چتر است. شاید فکر کنید چتر فقط مخصوص مناطق بارانی است و زمانی که هوای مقصد مورد نظرتان خوب است، احتیاجی به آن ندارید! اما اینطور نیست. چتر در روزهای گرم و آفتابی نیز برای محافظت در مقابل آفتاب مفید بوده و به کارتان می آید. پس آن را در بخشی از ساک خود بگنجانید.

لباس گرم

درست است که شما قبل از سفر حتما آب و هوای منطقه را چک می کنید و با آگاهی کامل به سفر می روید، اما به یاد داشته باشید که هوا متغیر بوده و ممکن است با شب هایی سرد روبرو شوید یا حتی در طول جهت و در قطار یا اتوبوس سردتان گردد. برای مقابله با هوای سرد بهتر است یک لباس گرم به همراه داشته باشید و آن را در ساک خود قرار دهید. توجه داشته باشید که لباسی را انتخاب کنید که حجم زیادی از کوله شما را نگیرد و وزنی نداشته باشد. پیشنهاد ما یک گرمکن یا یک ژاکت سبک است.

دستمال کاغذی

از جمله مواردی که باید به در کیف سفر خود بگنجانید، دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی حجم زیادی را اشغال نمی کند و وزنی هم ندارد، ولی استفاده بسیاری داشته و به همراه داشتن آن لازم و لازم است.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب نیز از جمله وسایل مورد احتیاج سفر یک روزه بوده که باید در سفرهای خود به همراه داشته باشید. شما در طول سفر اغلب اوقات در فضای باز و در زیر نور خورشید خواهید بود. پس، برای جلوگیری از سوختگی و محافظت از پوست خود در مقابل نور خورشید، کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید.

عینک و کلاه

عینک آفتابی و کلاه از جمله وسایلی هستند که در روزهای آفتابی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. پس، اگر به منطقه ای می روید که هوا گرم و آفتابی است، آن ها را از قلم نیاندازید.

داروهای مورد احتیاج

اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما آن را در ساک سفر خود قرار دهید.

نقشه و بروشور

نقشه یا بروشور یک کاغذ سبک و کم حجم بوده که فضای زیادی را در کوله اشغال نمی کند. پس، سعی کنید حتما یک نقشه به همراه داشته باشید تا در صورت گم شدن بتوانید از آن استفاده نمایید.

پول و مدارک

در کنار تمام وسایلی که تا اینجا عنوان شد، مدارک شناسایی، کارت بانکی و مقداری پول نقد نیز به همراه داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 339

به "اگر سفر یک روزه در پیش دارید، مطلب ما را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سفر یک روزه در پیش دارید، مطلب ما را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید