دستگاه دیپلماسی مذاکرات خود با اروپا را معین تکلیف کند

به گزارش مجله پیامک، مسعود گودرزی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: رایزنی ها با اروپا بعد از خروج امریکا از برجام شروع شد و در حال حاضر نیز با برخی از این کشورها به توافقات خوبی دست یافته ایم.

دستگاه دیپلماسی مذاکرات خود با اروپا را معین تکلیف کند

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: برخی کشورهای اروپایی نیز اعلام نموده اند که خرید نفت را از ایران ادامه خواهند داد و مقرر شده است که مکانیزمی تعریف گردد تا منابع حاصل از فروش نفت به ایران تدوین گردد.

گودرزی توضیح داد: اخیرا نیز موگرینی بیانیه ای صادر و تاکید نمود، اروپا به دنبال انتقال منابع حاصل از فروش نفت ایران است. مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در حال پیشرفت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران و اروپا، گفت: کش دار بودن نقص مذاکرات است. همه طرف ها منتظر بودند که ببینند چه اتفاقی می افتد. ضمن اینکه معمولاً اروپایی ها باید ملاحظاتی را در نظر بگیرند که این امر موجب طولانی تر شدن روند مذاکرات شد.

وی گفت: به دستگاه دیپلماسی گفته شده است که هر چه سریعتر مذاکرات خود با اروپا را جلو ببرد و به نتیجه برساند.

گودرزی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام اعلام شد که وزارت امور خارجه باید هرچه سریعتر نوع حمایت اروپا از ایران را معین تکلیف کند. اتحادیه اروپا باید هرچه سریعتر برنامه عملی خود را اعلام کند در غیر این صورت به صورت شفاف مواضع خود را اعلام کند تا ایران تکلیف خود را بداند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 114

به "دستگاه دیپلماسی مذاکرات خود با اروپا را معین تکلیف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه دیپلماسی مذاکرات خود با اروپا را معین تکلیف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید