تکذیب کمبود آنژیوکت در بیمارستان ها

به گزارش مجله پیامک، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کمبود آنژیوکت در برخی بیمارستان ها، سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، از افزایش واردات این کالای پزشکی در امسال اطلاع داد و گفت: به دلیل اهمیت این کالا و ضرورتش برای بسیاری از فرآیندهای درمانی، ذخیره استراتژیک مناسبی از برندهای برتر آنژیوکت از سوی تامین کنندگان پشتیبان وزارتی وارد و ذخیره شده است.

تکذیب کمبود آنژیوکت در بیمارستان ها

محمدمهدی علاءالدین در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اضافه نمود: باید توجه کرد که در هشت ماهه نخست امسال بیش از 44 میلیون عدد آنژیوکت به کشور وارد شده و در این راستا بیش از 4.5 میلیون یورو ارز برای آن صرف شده است. حال اگر این میزان را با میزان واردات در سال 1395 که 26 میلیون عدد آنژیوکت بوده و واردات سال 1396 که حدود 38 میلیون عدد از این وسیله بوده است، مقایسه کنیم، افزایش قابل توجهی در زمینه واردات آنژیوکت جهت تامین احتیاج بیماران می بینیم. بنابراین از بابت تامین آنژیوکت مسئله ای نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای واردات آنژیوکت مورد احتیاج مراکز درمانی سراسر کشور در امسال بالغ بر 9.6 میلیون یورو ارز تخصیص یافته است که تاکنون 7.9 میلیون یورو آن تامین و جذب شده است، اضافه نمود: بر این اساس می توان انتظار داشت که واردات آنژیوکت تا خاتمه سال تا دو برابر نیز افزایش یابد.

علاء الدین ادامه داد: همچنین به دلیل اهمیت این کالا و ضرورتش برای بسیاری از فرآیندهای درمانی، ذخیره استراتژیک مناسبی از برندهای برتر آنژیوکت از سوی تامین کنندگان پشتیبان وزارتی وارد و ذخیره شده است.

سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در عین حال از فراوری 320 هزار عدد آنژیوکت طی امسال در کشور اطلاع داد و گفت: با توجه به تامین مواد اولیه لازم برای فراوری این وسیله، تا 20 روز آینده تعداد یک میلیون عدد آنژیوکت فراوریی جدید نیز به بازار عرضه خواهد شد. بر این اساس دو شرکت دیگر نیز که توانمندی مناسبی در این حوزه دارند، مقدمات لازم برای فراوری این کالا را فراهم نموده اند و انتظار داریم فراوریات این شرکت ها نیز به زودی وارد بازار گردد تا میزان اتکا به واردات در این کالای پزشکی کاهش یابد.

در عین حال دکتر کیانوش جهانپور- سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز درباره وضعیت توزیع سِرُم در بیمارستان های کشور، گفت: توزیع سِرُم طبق روال انجام می گردد و تاکنون مسئله ای مبنی بر کمبود سرم در مراکز درمانی به سازمان غذا و دارو گزارش نشده است.

وی اضافه نمود: اگر مورد خاصی در این زمینه باشد، می توانند آن را به سازمان غذا و دارو گزارش دهند، اما در حال حاضر چیزی در این باره به ما گزارش نشده و مسئله ای نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 138

به "تکذیب کمبود آنژیوکت در بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب کمبود آنژیوکت در بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید