مجلس افغانستان خواهان برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات صلح شد

به گزارش مجله پیامک، در حالی که پس از لغو مذاکرات صلح آمریکا با طالبان و همچنین نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان جنگ و درگیری در این کشور افزایش یافته است، مجلس افغانستان خواهان اعلام آتش بس و از آغاز دوباره مذاکرات شد.

مجلس افغانستان خواهان برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات صلح شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان با اشاره به افزایش درگیری ها در سراسر این کشور از طالبان و دولت افغانستان خواست تا برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان با اعلام آتش ، گفت وگوهای مستقیم صلح را شروع نمایند.

رحمانی صلح را احتیاج مبرم مردم افغانستان دانست و توضیح داد که برای رسیدن به این هدف باید آتش بس فوری اعلام گردد.

منورشاه بهادری از اعضای مجلس نیز در این باره گفت: از آمریکا می خواهیم تا درباره لغو مذاکرات صلح تجدیدنظر کند و با ایجاد پیش شرط مذاکرات صلح با طالبان را دوباره شروع کند.

وی اضافه کرد: ما از طالبان نیز می خواهیم تا با آتش بس و شروع مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان موافقت کند.

به گزارش روزنامه ماندگار، این عضو مجلس افغانستان با انتقاد از کوشش ها برای برگزاری انتخابات در شرایط کنونی نیز توضیح داد که در حال حاضر انتخابات راه چاره خروج افغانستان از بحران نیست، اما بعضی حلقه های سیاسی به دلیل بقای قدرت بر برگزاری انتخابات تأکید دارند.

پس از اعلام لغو گفت وگوهای آمریکا و طالبان که در توئیتی توسط ترامپ اعلام شد درگیری ها در سراسر افغانستان افزایش یافته و دولت افغانستان نیز توضیح داد که کوشش های صلح تا پس از برگزاری انتخابات متوقف شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 401

به "مجلس افغانستان خواهان برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات صلح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان خواهان برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات صلح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید