نگرانی حزب بارزانی از اخراج نیرو های آمریکایی از عراق

به گزارش مجله پیامک، حزب دموکرات کردستان عراق از حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور دفاع و اظهار داشت که عراق به این نیرو ها احتیاج دارد.

نگرانی حزب بارزانی از اخراج نیرو های آمریکایی از عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریبین سلام عضو حزب دموکرات کردستان عراق، موضع این حزب را در قبال تداوم حضور نیرو های آمریکایی در کشورش در شرایط کنونی و در واکنش به فراخوان مقتدی الصدر رهبر جریان صدر مبنی بر یکپارچه کردن صفوف برای اخراج این نیرو ها اظهار داشت.

به نوشته پایگاه خبری المسلة، وی گفت: داعش همچنان خطری برای اوضاع امنیتی کشور بویژه در مناطق مورد منازعه به شمار می رود و اگر حضور نیرو های آمریکایی در پایگاه K1 در کرکوک نباشد، این شهر طی چند ساعت سقوط می نماید.

وی اضافه کرد: اگر اخراج نیرو های آمریکایی از عراق تصویب گردد، این قانون کلیه نیرو های خارجی حاضر در عراق را نیز شامل خواهد شد. ما سیاست یک بام و دوهوا و کشاندن عراق به جنگی را که به ما هیچ ارتباطی ندارد، رد می کنیم. ما به ایران و آمریکا به یک اندازه احترام می گذاریم، هیچ کدام از آن ها را بر دیگری رجحان نمی دهیم.

این نماینده حزب مسعود بارزانی رئیس سابق منطقه کردستان، گفت که این حزب تداوم حضور آمریکایی ها در عراق را به دلیل احتیاج کشور، ضروری می داند.

این در حالی است که در پی تجاوز هوایی اخیر آمریکا به مقر های الحشد الشعبی در استان الانبار، مقتدی الصدر رهبر جریان صدر، خواهان یکپارچه شدن صفوف عراق برای اخراج اشغالگران آمریکایی شد و هشدار داد که وی اجازه نخواهد داد عراق به کانون تسویه حساب های سیاسی و نظامی تبدیل گردد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: پیش تر درباره خاتمه کشانده شدن عراق به کشمکش های منطقه ای و بین المللی هشدار داده بودیم و گفتیم که عراق و ملت آن دیگر تحمل چنین رفتار های احمقانه را ندارد.

وی اضافه کرد: امروز ما آماده اخراج اشغالگر از راه های دیپلماتیک و قانونی هستیم، پس آیا کسی است که ما را کمک کند؟

نیرو های آمریکایی که در سال 2011 تحت فشار افکار عمومی و اعتراضات مردم عراق، مجبور به ترک خاک این کشور شده بودند، در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش در قالب یک ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش، بار دیگر وارد عراق شدند تا اهداف آمریکا در منطقه را پیگیری و محقق سازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 721

به "نگرانی حزب بارزانی از اخراج نیرو های آمریکایی از عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی حزب بارزانی از اخراج نیرو های آمریکایی از عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید