قابلیت حذف کنکور وجود دارد

به گزارش مجله پیامک، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر همت کنیم، آموزش و پرورش همکاری کند و آموزش عالی هم همکاری کند، همت عمومی برای این باشد که روش جایگزین مناسبی برای ارزشیابی استعدادهای ما برای ورود به دانشگاه ایجاد گردد، این قابلیت وجود دارد که کنکور با این کیفیت را کنار بگذاریم.

قابلیت حذف کنکور وجود دارد

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مخبر دزفولی در برنامه دستخط سیما گفت: ما مرکزیتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درست نموده ایم که برای همین موضوع سامان بخشیدن به مسئله آزمون سراسری در کشور و مدتی است که آغاز نموده اند. من چون هنوز به جمع بندی نرسیده اند نمی توانم نتایج این کار را الان بیان کنم اما عقیده بنده این است که اگر همت کنیم آموزش و پرورش همکاری کند و آموزش عالی هم همکاری کند، همت عمومی برای این باشد که روش جایگزین مناسبی برای ارزشیابی استعدادهای ما برای ورود به دانشگاه ایجاد گردد، این قابلیت وجود دارد که کنکور با این کیفیت را کنار بگذاریم.

این را به شما بگویم که ظرفیت های خالی در آموزش عالی بسیار زیاد داریم. حدود 90-80 درصد ظرفیت ما در آموزش عالی می تواند بدون این روش پذیرش گردد. دعوا در گروه علوم تجربی بر سر چند رشته است و در علوم مهندسی هم در چند دانشگاه است، نه حتی چند رشته! این که رشته کامپیوتر است و می خواهد به دانشگاه شریف برود. در حالی که همین کامپیوتر در یک دانشگاه شهرستان پذیرش آن بدون آزمون قابل انجام است.

باید روشی برای 10 درصد باقیمانده پیدا کنیم. 10 درصد باقیمانده جایگاه هایی در حدود 50-40 هزار نفر است که باید بین آنها رقابت ایجاد گردد. این که اینها چطور انتخاب شوند و چطور برای آنها برنامه ریزی گردد، من راه دوری نمی بینم این کار قابل حل باشد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 119

به "قابلیت حذف کنکور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت حذف کنکور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید