فرار سهامداران عظیم به بازار جدید، نرخ سود لب مرز 18 درصد

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: شکستن کف در بورس و ریزش به سمت مرز یک میلیون و 500 هزار واحد نرخ بازدهی در بازار اوراق را کاهش داد و حجم معاملات را به رکورد تاریخی این بازار نزدیک کرد.

فرار سهامداران عظیم به بازار جدید، نرخ سود لب مرز 18 درصد

به گزارش خبرنگاران، در معاملات امروز هفتم مهر حجم معاملات در بازار اوراق افزایش 85 درصدی داشت و به حدود 185 میلیارد تومان رسید.

این میزان با رکورد تاریخی بازار اوراق فاصله اندکی دارد و تحلیل گران پیش بینی می نمایند اگر فرایند بورس کاهشی باشد شکست سقف معاملات بازار اوراق دور از دسترس نیست.

در همین زمینه

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

زیرا بسیاری از معامله گران عظیم ازجمله صندوق های با درآمد ثابت به سمت بازار اوراق چرخش پیدا می نمایند و بخشی از منابع خود را در این بازار تبدیل به اوراق دولتی می نمایند.افزایش حجم معاملات امروز هم نتیجه چنین جابجایی توصیف می گردد.

نرخ سود 18 درصدی در بازار اوراق

شکل منحنی بازده در روز دوشنبه در مقایسه با روز گذشته باثبات بود البته نرخ های بازده کاهش محدودی داشتند. نرخ سود اوراق با بازده یک ساله با یک دهم درصد کاهش به 18.1 درصد رسید. تحولات در بازار اوراق را باید روی دیگر معاملات در بازار سهام دانست. به نظر می رسد با کاهش قیمت سهم ها تقاضا برای اوراق تقویت شده است و ادامه این فرایند می تواند موجب ریزش کانال به زیر مرز 18 درصد باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1233

به "فرار سهامداران عظیم به بازار جدید، نرخ سود لب مرز 18 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار سهامداران عظیم به بازار جدید، نرخ سود لب مرز 18 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید