عرضه گوشت سگ در رستوران های ماهان تکذیب شد ، برخورد قاطع قضایی با شایعه سازان

به گزارش مجله پیامک، رئیس حوزه قضایی شهر ماهان از تشکیل پرونده قضایی برای سازندگان و انتشاردهندگان کلیپ حمل تعدادی لاشه سگ در کامیونت برای استفاده در رستوران های شهر اطلاع داد.

عرضه گوشت سگ در رستوران های ماهان تکذیب شد ، برخورد قاطع قضایی با شایعه سازان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، حسین میرزابیگی افزود: با کسانی که با انتشار اخبار کذب به تشویش اذهان عمومی اقدام نموده و احساس امنیت را در شهر ماهان کاهش دهند برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

رئیس دادگاه عمومی ماهان در تشریح این خبر با اشاره به این مطلب که خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده از گوشت نامتعارف در رستوران های شهر ماهان به هیچ عنوان صحت ندارد، اظهارکرد: اکیپ های بازرسی از سوی تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و بهداشت محیط به صورت مستمر به نظارت و بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی و رستوران ها اقدام می نمایند و تمام فعالیت ها در این حوزه با نظارت دستگاه های مسئول انجام می گردد.

وی با بیان این مطلب که پرونده قضایی برای انتشاردهندگان کلیپ مربوط به عرضه گوشت سگ در ماهان تشکیل شده است، تاکید نمود: دستگاه قضایی از باب توجه به حقوق عامه و لزوم حفظ و ارتقای امنیت روانی جامعه، تمامی موارد مخل امنیت اجتماعی و فکری مردم را رصد نموده و با هرگونه تخلف در این زمینه با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد نمود.

رئیس حوزه قضایی شهر ماهان افزود: مرگ آرش کسروی موبد زرتشتیان در کرمان به تایید رسیده است و این رویداد هیچ ربطی به ماهان ندارد و فقط اجساد به ماهان منتقل شده اند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه از سال 98 تا به امروز در محدوده شهر ماهان، محی آباد و جوپار قتل عمدی رخ نداده است، اعلام نمود: دو فقره قتل عمد طی سه ماه گذشته خارج از محدوده شهر ماهان رخ داده است که یک فقره قتل عمد بالادست باغ شاهزاده و یک فقره دیگر در محور هفت باغ (آسیاب بادی) هر دو در خارج از محدوده شهر ماهان رخ داده است.

وی عصبانیت آنی را انگیزه هر دو قتل اعلام کرد و افزود: در جرائم خشن شاید بعضاً نزاع شهر و جرح عمدی به وقوع پیوسته است اما تا به امروز در ماهان قدرت نمایی با قمه و شمشیر که قصد برهم زدن نظم را در شهر داشته باشند، نداشتیم و اجازه نخواهیم داد.

رئیس دادگاه عمومی ماهان گفت: یکی از قضات مجرب ماهان به عنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی معین شده است و با کسانی که با انتشار اخبار کذب به تشویش اذهان عمومی اقدام می نمایند و احساس امنیت را در شهر ماهان کاهش دهند برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

میرزابیگی افزود: هرگونه اجاره منزل مسکونی یا باغ ویلا برای اقامت موقت ولو کمتر از یک روز یا برگزاری مراسم بدون اخذ مجوز از اماکن نیروی انتظامی و سایر مراجع ذیصلاح مربوط ممنوع بوده است و صاحبان باید جوابگو باشند و با آنها برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشاور املاک سطح بخش ماهان مکلف هستند در این راستا همکاری لازم را به عمل آورند، اعلام نمود: شهر ماهان با وسعتی که دارد از نظر قضایی و انتظامی امکانات لازم را ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1146

به "عرضه گوشت سگ در رستوران های ماهان تکذیب شد ، برخورد قاطع قضایی با شایعه سازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه گوشت سگ در رستوران های ماهان تکذیب شد ، برخورد قاطع قضایی با شایعه سازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید