خبرنگاران شهروندان با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر کرونا جلوگیری نمایند

به گزارش مجله پیامک، چابهار- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: ویروس کرونا درمان قطعی ندارد و باید اصل پیشگیری بهتر از درمان را جدی تر گرفت و با رعایت نکات ساده بهداشتی و با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

خبرنگاران شهروندان با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر کرونا جلوگیری نمایند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر مهدی میرادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همچنان ابعاد ناشناخته زیادی در مورد کرونا وجود دارد و خطرات پنهان کردن بیماری ممکن است جبران ناپذیر باشد.

وی با بیان اینکه تحقیقات در مورد بیماری کرونا همچنان ابعاد بیشتری از این بیماری را نمایان می نماید گفت: اطلاعات فعلی ما در مورد بیماری کرونا بسیار محدود بوده و به همین دلیل تا به امروز درمان مستقیمی برای این بیماری کشف نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار توضیح داد: کرونا با انجام سی تی اسکن تا حد زیادی قابلیت تشخیص دارد و می توان با شروع به موقع درمان، از مرگ و میر ناشی از این ویروس جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمات عروسی و سایر تجمعات مشابه، بستر لازم برای انتشار ویروس کرونا را فراهم میکند، لذا همانطور که بارها هشدار داده شده در این برهه حساس که در پیک شیوع این ویروس هستیم برگزاری هرگونه مراسمات تجمعی می تواند مخاطرات تلخ و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

میرادی گفت: برپایی مراسم عروسی و هرگونه تجمع مصداق مجرمانه تهدید علیه سلامت جامعه محسوب شده و هنجار شکنان از سوی دستگاه قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت لذا شهروندان در صورت مشاهده به دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع دهند.

وی اعلام کرد: شهروندان چابهاری عدم رعایت موارد فوق را با شماره تماس 35330055 و شماره پیامک 09903370209 را به دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع رسانی تا سریعا برخورد گردد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار اضافه کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به 2 ماه اول با هماهنگی شورای تامین، شرایط این شهرستان قرمز اعلام شده است.

وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع گسترده کرونا، برپایی تمامی مراسمات و تجمعات اعم از مذهبی، فرهنگی و خانوادگی تا اطلاع بعدی ممنوع است و شهروندان با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح شهر چابهار برای پیشگیری از این ویروس و حفظ سلامتی خود نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

میرادی با بیان اینکه در مکان هایی نظیر نانوایی ها و سایر مراکز پر ازدحام فاصله حدود یک و نیم تا 2 متر را حتما رعایت گردد، اظهار داشت: سرفه و عطسه افراد مبتلا به کرونا در فواصل کمتر ممکن است فرد را به این بیماری مبتلا کند، لذا دقت گردد در صورتی که دستان شما با سطوح آلوده تماس پیدا کرد تا زمان شستشو و ضد عفونی کامل دستها از لمس دهان، بینی و چشمان خودداری گردد.

وی گفت: ماسک را در مدت استفاده لمس نکنید زیرا این کار باعث آلودگی ماسک و احتمال انتقال آلودگی به فرد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار توضیح داد: علائم اولیه کرونا ممکن است از روز پنجم بیماری بروز کند لذا از درمان های سنتی جدا خودداری و از حضور غیرضروری در بیمارستان خودداری گردد.

وی اضافه کرد: توجه به نکات بهداشتی از جمله شستشو دست ها باید به مدت 20 ثانیه با آب و صابون مایع انجام گردد.

میرادی اعلام کرد: کوشش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان به منظور حفظ سلامتی مردم است و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عامل تعطیلی مجدد بازارهاست.

وی اظهارداشت: متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان و اطلاع رسانی اجرا شده در سطح شهر، شاهد ازدحام و شلوغی در بازارها و به تبع آن شیوع بیماری کرونا بودیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1016

به "خبرنگاران شهروندان با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر کرونا جلوگیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر کرونا جلوگیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید